Een moment voor jezelf in de kerk

De één zit al weken alleen thuis en de ander probeert met een huis vol kinderen toch nog te werken op een hoek van de keukentafel. Het zijn intense tijden. We missen veel, ook de kerkgang op zondag en het contact met onze medegemeenteleden. Aan dat laatste kunnen we helaas alleen via online vormen wat doen. Maar aan even een plek voor jezelf, voor gebed, stilte of het aansteken van een kaars geven veel kerken in Amersfoort graag letterlijk ruimte:

De Brug: maandag t/m vrijdag van 12-13 uur en van 19-20 uur

Bergkerk: woensdag van 19-20 uur en donderdag van 10-11 uur

Fonteinkerk: maandag t/m vrijdag 19-21 uur en zondag 14-16 uur

Hoeksteen: vrijdag 10.30 – 12.30 uur

De Amersfoortse Zwaan: zaterdag en zondag 12 – 15 uur

Je kunt op die momenten binnenlopen, even zitten, een kaarsje aansteken en een gebed en lieve gedachte sturen aan wie dat zo nodig heeft. Stadsdominee Diederiek vertelt: “Soms steken mensen een kaarsje aan en maken een fotootje en appen dat. “Kijk: deze kaars brandt voor jou! Ik denk aan je!” Dat er iemand aan je denkt en met je meeleeft – dat doet ieder mens goed”.

Uiteraard gelden alle corona maatregelen en is het de bedoeling dat je alleen komt en niet samen met anderen.