Ieder jaar vragen de wijkgemeentes van de PGA hun leden om geld. Dit doen ze met Actie Kerkbalans (zie rechts), omdat kerk-zijn geld kost en we deze kosten samen dragen.

Je ontvangt ieder jaar een email óf een envelop met daarin informatie over je eigen wijkgemeente en het toezeggingsformulier.

Je geeft aan hoeveel je wilt geven en wanneer en wij doen de rest.

Wilt u geld overmaken? Gebruik dan dit rekeningnummer:  NL25 INGB 0005 1344 59 t.n.v. Kerkelijke Bijdrage PGA (+ wijkgemeente)

Deze bijdragen komen ten goede aan de wijkgemeenten: het onderhoud van de gebouwen, kosten voor predikanten, betaalde medewerkers en musici, het mogelijk maken van activiteiten binnen de gemeente.

Actie Kerkbalans

Kerkbalans is een gezamenlijke actie van de Rooms-Katholieke Kerk, de Protestantse Kerk, de Oudkatholieke Kerk van Nederland en de Evangelische Broedergemeente.

De kerk krijgt geen subsidie. Onderhoud van het gebouw, de koffie, maar ook het personeel en missionaire en maatschappelijke projecten kosten geld. Daarom is er de Actie Kerkbalans. Ook de PGA doet mee aan de Actie Kerkbalans.

Emmaüskerk

Fonteinkerk