Zoek je (praktische) hulp?

Dan ben je aan het goede adres bij de diaconie.

Dit zijn mensen die je helpen als je te maken hebt met armoede, eenzaamheid, dakloos-zijn of schulden.

Elke wijkgemeente heeft een eigen diaconie. Deze bestaat uit een aantal mensen (diakenen) die het werk voor kwetsbare mensen rondom de gemeente in kaart brengt en organiseert. Je kunt dus het beste contact opnemen met een kerk bij jou in de buurt. Maar voel je ook vrij om ons een bericht te sturen, dan zoeken wij uit wie je het beste kan helpen.

Als je in de problemen bent geraakt door geldgebrek, schulden of dakloosheid of door andere oorzaken even niet meer het hoofd op eigen kracht boven water kan houden, kan je een beroep doen op de diakenen van de kerk. Zij kunnen op verschillende manieren hulp geven. Waar nodig verwijzen zij je door naar professionele hulpverleners.

Zoek je een adres?

Waar vind je crisisopvang, schuldhulpverlening, financiële bijstand, sociale en maatschappelijke hulp, inloophuizen, kleding- en voedselhulp?

In de Diaconale Wegwijzer, een productie van de diaconie van de PGA, is een uitgebreid overzicht te vinden. Let op: Deze is in 2017 gemaakt en toe aan update. Niet alle informatie klopt nog. Hier werken we aan.

Wil je de diaconie steunen?

(aftrekbare) giften zijn altijd welkom!

Het IBAN-nummer van de diaconie is: NL20 INGB 0000 1396 31