Drieluik wordt Vierklank

U leest het goed, na een periode van 24 jaar komt er een einde aan dit magazine. Niet omdat we er klaar mee zijn, maar juist omdat we verder gaan.

VIERKLANK

We gaan verder en dit keer gaan we samen met onze vrienden van Lopend Vuur uit Noord op weg, want samen met de Protestantse Gemeente Hoogland/Amersfoort Noord (PGHAN) starten we een nieuw blad.

U heeft al wel voor een naam kunnen kiezen. Dat werd Vierklank (hierover vertellen we in de eerste editie meer).

Vierklank wordt een kerkblad zoals u dat van ons gewend bent: tien keer per jaar een blad vol kerknieuws, interessante artikelen over geloven, Amersfoort en de kerk en met aankondigingen van interessante activiteiten.

VOOR HEEL AMERSFOORT

Wat nieuw is voor u als Drieluik-lezer, is dat er ook meer aandacht is voor de kerken in Noord. Voor de Inham, de Veenkerk en het Brandpunt, met de verhalen van leden, input van de pastores en activiteiten waar we allemaal aan deel mogen nemen.

Een kerkblad voor heel Amersfoort en daar zijn we heel erg blij mee.

VERANDERINGEN

Natuurlijk zullen er dingen veranderen en dat kan best even wennen zijn of juist fijn.

We nemen de tijd om een nieuw uiterlijk samen te stellen. Daarbij gaan we voor een frisse, moderne uitstraling, zodat het blad meerdere generaties inspireert. We kijken ook kritisch naar de huidige inhoud, wat kan er beter en hoe pakken we dat aan? Een werkgroep buigt zich over deze vraagstukken.

Dit proces hopen we deze zomer af te ronden zodat we in september of oktober een geheel nieuw, maar toch ook vertrouwd kerkblad voor u kunnen maken.

GEZOCHT

Voor het nieuwe magazine zijn we ook opzoek naar nieuwe redactieleden, schrijvers en leden voor de redactieraad. Die kans kan u natuurlijk niet laten liggen, meedenken aan een nieuw format, de eerste zijn die een sprankelend artikel schrijft of uw goede ideeën kwijt kunnen… het kan allemaal. Wilt u op de één of andere manier een bijdrage doen (dit kan ook incidenteel, of juist structureel), neem dan vooral contact op met Martien Hoekzema (hoofdredacteur) via vierklank@pkn-amersfoort.nl. Zij kan ook uitleggen wat de verschillende rollen inhouden.

Namens de PGHAN

Ilse Zeeman Vink