#blijfinmijnliefde

Week van gebed voor eenheid

#blijfinmijnliefde. Dat is de oproep die van 17 t/m 24 januari 2021 centraal staat tijdens de Week van gebed voor eenheid van christenen. Het is een oproep van Jezus Christus zelf uit het evangelie volgens Johannes.
Zusters uit de oecumenische kloostergemeenschap in Grandchamp (Zwitserland) wijzen op de verbondenheid met Christus als bron van de vrucht van eenheid. Deze gemeenschap, die het materiaal van de gebedsweek dit jaar voorbereidde, wijdt zichzelf al sinds haar ontstaan aan eenheid en gebed.

Jezus Christus zei tegen zijn discipelen: ‘Blijf in mijn liefde en je zult veel vrucht dragen.’ Hij blijft in de liefde van de Vader en wil niets liever dan die met ons delen. Hiervoor gebruikt Hij het beeld van de wijnstok. Hij is de wijnstok en de Vader de wijnbouwer. Die snoeit ons en maakt ons heel, zodat wij hem kunnen eren en vrucht dragen. Vrucht die zichtbaar wordt in eenheid. Dat is wat we hopen dat er in deze Week van Gebed gebeurt.

De kerken in Amersfoort-Zuid geven invulling aan de jaarlijkse week van gebed voor de eenheid van de kerken in een oecumenische viering. Die stond al een jaar gelden op 24 januari gepland in de Bergkerk. Helaas kan die vanwege de beperkende maatregelen geen doorgang vinden. Toch willen de deelnemende kerken invulling aan deze week geven door op vier avonden in een van de kerken een vesper/avondgebed te houden. Die avonden kunt u thuis volgen door naar de website van de betreffende kerken te gaan of via kerkdientsgemist.nl.

De vieringen beginnen elke avond om 19.30 uur:
Maandag 18 januari Nieuwe Kerk
Dinsdag 19 januari Ansfridus