Kerkennacht 2017

Let op: Het bericht hieronder is een oud bericht uit 2017. Kerkennacht is sinds 2017 niet meer georganiseerd.

Actuele activiteiten in de kerken van Amersfoort zijn te vinden via zindex033.nl.

De kerken van Amersfoort presenteren zich in allerlei activiteiten in de eigen kerk, in de wijk en in de binnenstad op historische locaties.

MEER voor jongeren

Rond het thema worden in en vanuit de Lutherse kerk (Langestraat 61) verschillende creatieve activiteiten aangeboden. Voor tieners is er MEER plezier (12-15 jaar) van 19.00-21.00 uur. Je kunt dan met je eigen groep de Luther Game spelen. Dit interactieve smartphone spel voert je dwars door het hart van Amersfoort. Meedoen is gratis. Meld je nu aan dan zorgen wij dat er voor elke deelnemer een leuke goody bag klaarligt! Verder is er MEER sociaal (van 19.00-21.00 uur), een Instagram photo challenge dwars door de binnenstad. Ga langs zeven kerken, ontdek de zeven deugden en maak een te gekke fotoserie. Een jury kiest de mooiste. Kijk op de website voor meer info. Wil je geen activiteit, maar MEER rust... dat kan ook, van 21.00-23.00 uur in de Lutherse kerk. Gewoon binnenlopen om te mediteren, onthaasten, een kaarsje aan te steken of een moment voor jezelf. De avond wordt afgesloten met een Taizé viering MEER vieren. Deze viering is van 23.00-00.00 uur in de Lutherse kerk. Voor al deze activiteiten van harte welkom!

Bijbel leesmarathon

Op 9 historische plaatsen wordt voorgelezen uit de Bijbel door o.a. Eemlandse schrijvers. We zoeken nog lezers, dus meld u aan. De marathon begint om 10.00 uur in de Onze Lieve Vrouwentoren en eindigt om 19.00 uur in de Joriskerk. Daar zal burgemeester Bolsius de laatste voorlezer zijn.

Slotbijeenkomst

Van 20.00-21.30 uur zingt in de Joriskerk een groot, speciaal samengesteld koor een divers repertoire o.l.v. Frits Klosterman. Ook hiervoor kunt u zich nog aanmelden. Er zijn toespraken en ook enkele migrantenkerken zijn aanwezig. Om ongeveer 21.30 uur sluiten we af met een drankje en een hapje. Meer informatie en aanmelden via www.kerkennachtamersfoort.nl.