Een diaconale dag met een brede lach

Zaterdag 13 april 2019 vond de tweejaarlijkse Diaconale Dag van de kerken in Amersfoort plaats.

Diakenen en andere vrijwilligers van de kerken deelden op vijftien locaties rozen uit onder de naam ‘doorgeefrozen’. Winkelende mensen werden zomaar op straat blij verrast met een roos om door te geven aan een persoon die ze kenden en die best wel een steuntje in de rug kon gebruiken.

Alle wijkgemeenten van de Protestantse Gemeente Amersfoort (PGA) deden mee met de Rozenactie. Bij de Plus aan de Arnhemseweg reikte wethouder Fatma Koser Kaya van D66 de eerste witte roos uit aan winkelend publiek. Ze was blij verrast over deze positieve actie en met plezier deelde zij de eerste roos uit. Een actie, waarbij diakenen en gemeenteleden op dertien verschillende locaties (vooral supermarkten) aan voorbijgangers een roos uitdeelden om andere mensen blij te maken.

De Diaconale Dag viel samen met een aantal andere activiteiten, zoals de vrijwilligers van de St. Joriskerk die bij mensen thuis klusten en pannenkoeken bakten voor de bezoekers van het DAC (het Diaconaal Aandacht Centrum) aan de Zuidsingel. En bij de Hoeksteen werd kleding ingezameld voor Sam’s Kledingactie en konden de goede gevers even gezellig koffiedrinken in de huiskamer van de Hoeksteen. Zoveel mooie initiatieven van mensen en zoveel gezichten met een glimlach.