Vacature Communicatieadviseur

De Protestantse Gemeente Amersfoort zoekt een Communicatieadviseur voor 16 uur per week.

Doel van de functie

De Protestantse Gemeente Amersfoort (PGA) is een samenwerkingsverband van tien wijkgemeenten en een pioniers- plek. Elke gemeente legt eigen accenten vanuit een herkenbare identiteit. Als communicatieadviseur vergroot je de bekendheid en zichtbaarheid van de PGA, zowel extern als intern. Daarnaast versterk je de communicatieactiviteiten van de wijkgemeenten.

Taken

• Ontwikkelen van het communicatiebeleid in samenspraak met het moderamen en de algemene kerken- raad (AK) van de Protestantse Gemeente Amersfoort (PGA).
  • Ontwikkelen van een communicatiestrategie die gebaseerd is op het meerjarenbeleidsplan van de PGA.
  • Proactief adviseren van het moderamen en de AK over de communicatieve implicaties van het huidige meerjaren- beleidsplan.
  • Wederzijdse communicatie stroomlijnen tussen de AK en de wijkgemeenten.
  • Op basis van de communicatiestrategie een activiteitenplan opstellen om de bekendheid, zichtbaarheid en vindbaarheid van (de wijkgemeenten van) de PGA te vergroten.
  • Ondersteunen van vrijwilligers van de wijkgemeenten op het gebied van communicatie en hen gevraagd en ongevraagd voorzien van advies.
  • Informeren en adviseren van de hoofdredacteur van Vierklank (magazine van de PGA).
  • Bewaken van de huisstijl.
  • Ontwikkelen en beheren van de website en socialmedia-kanalen van de PGA.
  • Ontwikkelen van communicatie- uitingen voor de PGA.
  • Coördineren van de communicatie rondom projecten zoals de Actie Kerkbalans.
  • Ontwikkelen van een crisiscommunicatieplan.
  • Contacten onderhouden met lokale media en optreden als persvoorlichter namens de PGA.

Profiel

• Je hebt een HBO-opleiding communicatie / journalistiek of een andere relevante opleiding afgerond.
  • Je hebt minimaal vijf jaar ervaring op het gebied van communicatie.
  • Je beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden.
  • Je bent een verbinder met goede adviesvaardigheden.
  • Je hebt ervaring met het beheren van websites via een content management systeem.
  • Je hebt een visie op en ervaring met online marketing en social media.
  • Je hebt ervaring met het schrijven en redigeren van content.
  • Je kent de veelkleurigheid en de organisatie van de Protestantse Kerk in Nederland.
  • Je bent actief betrokken bij geloof en kerk en bij voorkeur lid van een PKN-gemeente.

Wat hebben wij jou te bieden?

• Een veelzijdige functie waarbij je met de breedte van het communicatievak aan de slag kunt.
  • Naast het bijwonen van vergaderingen in de avond, is er de mogelijkheid je werkzaamheden zelf te plannen en vanuit huis of vanuit het kerkelijk bureau te verrichten.
  • Een goed salaris dat gebaseerd is op de Arbeidsvoorwaardenregeling van de PKN. De aanstelling is in eerste instantie voor één jaar met de intentie om te verlengen.

Meer informatie?

Heb je vragen over de functie? Bel of mail dan naar Reina van Mourik. Telefoon (033) 461 98 91, tussen 12.00 – 14.00 uur (geen voicemail- bericht achterlaten). E-mail: rmvanmourik@live.nl.

Sollicitatie

Wil je reageren op deze functie? Vul dan het onderstaande formulier in voor 30 september. Sollicitatiegesprekken staan gepland op 8 en 10 oktober in de avond.

Vacature Communicatieadviseur

Maximum file size: 33.55MB