Op deze pagina vindt u meer informatie over de verhuurregeling die binnen de Protestantse Gemeente Amersfoort is vastgesteld en de contactgegevens van de wijkgemeentes.

Huwelijksdienst

Actieve leden kunnen bij een huwelijksdienst gebruik maken van:

• de diensten van de eigen wijkpredikant
  • gebruik van het eigen wijkkerkgebouw, inclusief kostersdiensten
    de diensten van de wijkorganist

Voor niet-actieve leden, actieve leden (die eigen keuze maken) en niet-leden geldt:

• als het bruidspaar zelf kiest voor een andere predikant dan de wijkpredikant, dan betaalt het bruidspaar de kosten die door de andere predikant in rekening worden gebracht;
  • als het bruidspaar zelf kiest voor een ander kerkgebouw dan dat van de wijkgemeente, dan betaalt het bruidspaar de kosten voor huur van het andere kerkgebouw;
  • als het bruidspaar zelf kiest voor een andere dan de organist van de wijkgemeente, dan betaalt het bruidspaar de kosten die door de andere organist in rekening worden gebracht.
  • Indien niet-actieve leden en niet-leden gebruik willen maken van predikant, wijkkerkgebouw en organist, dan betaalt het bruidspaar de kosten hiervoor

Voor de kosten van wijkpredikant, huur wijkkerkgebouw en wijkorganist gelden de volgende richtlijnen:

• werkzaamheden predikant: voor leden per dienst € 300,-; voor niet-leden komt hier een opslag boven op die wordt vastgesteld door de wijkkerkenraad
  • huur kerkgebouw per dagdeel: de gangbare prijzen van verhuur van de wijkgemeente
  • werkzaamheden van organist: de gangbare vergoeding per wijkgemeente

Voor iedereen geldt:

• Kosten voor catering worden in alle gevallen doorberekend aan de betrokkenen.

Rouwdienst

Voor de familie van actieve leden geldt dat ze bij een rouwdienst gebruik kunnen maken van:

• de diensten van de wijkpredikant
  • gebruik van het wijkkerkgebouw, inclusief kostersdiensten
  • de diensten van de wijkorganist

De wijkkerkenraad kan een richtbedrag voor de kosten van e.e.a. opstellen tot een maximum van 50% van de kosten voor niet-leden en de nabestaanden van de overledene kunnen vrijwillig beslissen of men dit richtbedrag wil overmaken aan de wijkgemeente.

Voor de overige regelingen gelden de regelingen rondom een huwelijksdienst.