Toelichting bij het invullen van het toezeggingsformulier

Pagina 1:

Geschiedenis: Hier zie je wat je vorig jaar hebt toegezegd. Je kunt het bedrag, betaalwijze en betaalmaanden in 1 keer overnemen naar je toezegging voor dit jaar, door aan te vinken bij ‘vorige toezegging overnemen in het formulier’.
Bedrag: vul hier het totaalbedrag in dat je voor dit jaar toezegt
Termijn: vink hier de maanden aan waarin je een termijnbedrag wilt betalen.
Betaalwijze: je kunt kiezen uit incasso, iDEAL en Overige. Zie voor een uitleg van de betaalwijzen de toelichting hieronder.
E-mailadres: vul hier het e-mailadres in waarop je de bevestiging van je toezegging wilt ontvangen.

Toelichting bij de manieren van betalen

Wij vragen je te kiezen voor een automatische incasso. Dit is makkelijker en goedkoper!

1. Automatische incasso

• Hiermee wordt het toegezegde bedrag in gelijke termijnbedragen in de door jou aangekruiste maanden door ons geïncasseerd. Je bankrekeningnummer (IBAN) is mogelijk al bij ons bekend vanuit vorige betalingen. Wil je dit wijzigen of is het bankrekeningnummer nog niet bij ons bekend, kies dan bij ‘rekening’ voor ‘anders, namelijk …’ en vul het gewenste bankrekeningnummer in.
  • De incasso stopt wanneer het totaalbedrag van de jaartoezegging is bereikt.
  • Afschrijvingen vinden rond de 25e van de maand plaats. De maand januari wordt medio februari geïncasseerd
  • Betaalde je vorig jaar via een periodieke overschrijving? Vergeet dan niet deze bij je bank stop te zetten (dit moet je zelf regelen).
  • Als je het niet eens bent met een afschrijving, dan heb je 56 dagen de tijd om je bank opdracht te geven het bedrag terug te boeken (zonder opgaaf van redenen).
  • Kies je dit jaar voor het eerst voor automatische incasso dan krijg je bij de bevestigingsmail een machtigingsformulier met het verzoek dit te ondertekenen en terug te sturen. Dit kan digitaal (bijvoorbeeld via Adobe, waarna je het formulier mailt naar info@pkn-amersfoort.nl) of door het formulier te printen, te ondertekenen, te scannen en te mailen naar het kerkelijk bureau (info@pkn-amersfoort.nl). Per post opsturen mag ook naar Kerkelijk Bureau PGA, Groenmarkt 19, 3811 CP Amersfoort.
  • Heb je vorig jaar ook al een SEPA-machtiging voor automatische incasso afgegeven dan geldt deze als doorlopend. Je krijgt bij de bevestigingsmail géén machtigingsformulier meer en hoeft dus niets meer in te sturen.

2. iDEAL

• Kies je voor de betaalwijze iDEAL dan ontvang je in de aangevinkte maanden een e-mail met daarin een link naar een webpagina waarin je kunt betalen met iDEAL. Je komt daarbij in je eigen vertrouwde bankomgeving en kunt een bedrag overmaken.
  • Het is momenteel nog niet mogelijk om het toegezegde bedrag na invoering van de toezegging meteen met iDEAL te betalen. Je kunt alleen betalen vanuit de e-mail die je, na verwerking van de toezegging, ontvangt in de aangevinkte maand(en).

3. Overige

• Je kiest voor deze betaalwijze als je zelf het bedrag overmaakt of als je een periodieke overschrijving hebt geregeld bij uw bank.
  • Het rekeningnummer is: NL25 INGB 0005 1344 59 ten name van Kerkelijke Bijdrage PGA

Heb je vorig jaar vooruitbetaald voor dit jaar? Stuur dan even een mail naar info@pkn-amersfoort.nl met de volgende gegevens: totaalbedrag van de toezegging, betaalmaanden en rekeningnummer.

Pagina 2:

Je vindt hier de samenvatting van je toezegging.

Heb je gekozen voor de betaalwijze iDEAL en wil je meteen 1 termijn betalen, zet dan een vinkje in het vakje vóór de zin onder ‘Direct bijdrage middels iDEAL’.

Bevestig de toezegging als volgt:

• Zet een vinkje in het vakje voor de zin onder ‘Bevestig toezegging’
  • Klik op ‘Opslaan en versturen’.

Heb je nog vragen? Neem gerust contact op met het Kerkelijk Bureau, tel. 033-461 0441.