Luther in Amersfoort

500 jaar Reformatie

Luther is nooit in Amersfoort geweest, tenminste niet voor zover wij weten, maar toch heeft de kerkhervormer van bijna 500 jaar geleden ook in onze stad invloed gehad en betekenis gekregen. Heel zichtbaar, in de Lutherse kerk, maar ook veel minder zichtbaar, in het samen zingen in de kerk, de getrouwde dominee op de kansel, het zelf lezen en denken over de Bijbel.

Reden genoeg om ook in onze stad het jaar van 500 jaar Reformatie uitbundig te vieren. Een blik terug in de tijd, maar vooral een unieke gelegenheid om samen actief te zoeken naar wat ons bindt. Met alle stromingen binnen de protestantse (wijk)gemeenten, met de andere binnenstadkerken, en vooral met iedereen die op zoek is naar zingeving in relatie tot geloof, kunst en cultuur.

Het team van de pioniersplek de Amersfoortse Zwaan stelde samen met de hele Protestantse gemeente Amersfoort een kleurrijk jaarprogramma samen.

500-jaar-reformatie

Activiteiten

[add_eventon_list show_limit=”yes” event_count=”100″ event_type=”22″ hide_mult_occur=”yes” number_of_months=”12″ hide_empty_months=”yes” show_year=”yes” accord=”yes” hide_past=”yes” ]

luther-reformatie-evenementen