Beheerder Sint-Joriskerk gezocht
Ben jij die verantwoordelijke en servicegerichte beheerder die het leuk vindt om aan de slag te gaan voor een monumentaal pand in het hart van Amersfoort samen met een hechte groep vrijwilligers? En ben je gastvrij, klantgericht en georganiseerd? Steek je daarnaast de handen graag uit de mouwen of weet je hoe je dit goed kunt aansturen? Dan zoeken we jou! De Beheerscommissie Sint-Joriskerk is op korte termijn op zoek naar een nieuwe
Beheerder (v/m) van de Sint-Joriskerk (1 fte)

De functie
Als beheerder ben je het eerste aanspreekpunt voor bezoekers, (potentiële) huurders, leveranciers en onze groep van vijftig vrijwilligers. Je zorgt ervoor dat huurders, gasten, vrijwilligers en andere gebruikers van de kerk zich tijdens hun verblijf welkom, gezien en veilig voelen. Je zet je in om het gebouw aantrekkelijk te maken voor bezoek en gebruik en zo de verhuur te bevorderen. Je hebt bijzondere aandacht voor de kwaliteit van service en dienstverlening. In je dienstverlening maak je passende afspraken met en offertes voor gebruikers en/of huurders. Je zorgt voor de afgesproken catering en faciliteiten.
Verantwoordelijkheden
Je bent verantwoordelijk voor de algehele planning en voorbereiding van elke activiteit. Je plant de taakverdeling, organiseert de beheerderstaken en geeft operationeel leiding bij verhuuractiviteiten aan de betrokken groep vrijwilligers. Je bent daarover verantwoording verschuldigd aan de Beheerscommissie Sint-Joriskerk en voert periodiek overleg daarmee over verhuur, exploitatie, onderhoud en veiligheid.
Je hebt

- een gastvrije instelling, goede contactuele en communicatieve eigenschappen en organisatorisch inzicht en talent in een complexe bedrijfsvoering;
- een ondernemersgeest en klant- en marktgerichtheid;
- zelfstandig werk- en denkniveau (HBO/MBO of gelijkwaardige praktijk- en werkervaring);
- vaktechnische kennis (waaronder het certificaat sociale hygiëne en BHV);
- enig technisch inzicht met het oog op gebruik van apparatuur en onderhouds- en veiligheidsvraagstukken;
- vaardigheid in het voeren van een eenvoudige administratie, zoals agendabeheer, opmaken van offertes en facturen en administratie van kasontvangsten en uitgaven.
Daarnaast ben je
- bereid geregeld te werken in de avonduren en op zaterdagen;
- woonachtig in of in de directe omgeving van Amersfoort;
- van harte geïnteresseerd in de kerkelijke en culturele geschiedenis van het gebouw en in het kerkelijke, culturele en maatschappelijke gebruik ervan.
Lees de hele functiebeschrijving

Wij bieden
Een buitengewoon interessante functie binnen een informele organisatie met een grote mate van zelfstandigheid. Een werkweek van 1 fte, met salariëring in schaal 8 conform de arbeidsvoorwaardenregeling van de Protestantse Kerk Nederland. Je komt te werken in een hecht team vrijwilligers en krijgt veel vrijheid.
Over de Sint-Joriskerk
De Sint-Joriskerk (13-15e eeuw) is het oudste Rijksmonument van de stad Amersfoort. Naast erediensten en kerkelijke activiteiten wordt de kerk verhuurd voor diverse activiteiten, zoals huwelijken, concerten, congressen, seminars en tentoonstellingen. Door de eigentijdse faciliteiten is de kerk ook geschikt voor evenementen tot 900 personen. Het gebruik van de kerk dient het kerkelijk, cultureel en/of maatschappelijk leven van de stad Amersfoort ten goede te komen. De kerk is eigendom van de Protestantse Gemeente Amersfoort (PGA). Door middel van verhuur is de PGA in staat het gebouw te onderhouden. Deze verhuur en onderhoud wordt georganiseerd door de Beheerscommissie Sint-Joriskerk.
Wil je reageren?
Belangstellenden voor deze functie kunnen hun sollicitatie, voorzien van een bondige motivatiebrief en volledig CV, vóór maandag 13 maart mailen naar de secretaris van de sollicitatiecommissie, de heer Hugo Bunk, p/a: hugobunk@kpnmail.nl