Vacature Financieel medewerker

Wat wij zoeken

Een (financieel) medewerker voor het Kerkelijk Bureau van de Protestantse Gemeente Amersfoort voor 24-36 uur per week. Een enthousiaste collega die het kleine team van het Kerkelijk Bureau (KB) komt versterken en breed inzetbaar is op alle onderwerpen van administratie en beheer van de Protestantse Gemeente Amersfoort.

Wie wij zijn

Het Kerkelijk Bureau is het administratieve hart van de Protestantse Gemeente Amersfoort, een veelkleurig mozaïek van negen wijkgemeenten. We voeren de financiële-, salaris-,  personeels-, kerkblad- en collectenadministratie. Dit doen we voor het College van Kerkrentmeesters, het College van Diakenen en de Algemene Kerkenraad en de kerk gelieerde stichtingen. Daarnaast ondersteunen we de wijkgemeenten op uiteenlopende gebieden, zoals de financiële en ledenadministratie, ICT en geldwervingsacties (o.a. Kerkbalans).

Wat je taken zijn

• Het voeren van diverse financiële administraties
  • Het voeren van de salaris- en personeelsadministratie
  • Het voorbereiden, bijwonen en uitwerken van de vergaderingen van het College van Diakenen
  • Het beantwoorden van vragen op het gebied van administratie en beheer vanuit de wijkgemeenten, de colleges en externe partijen.
  • Het vervangen van de coördinator bij afwezigheid

Wat jij meeneemt

• Financiële deskundigheid (AO/IC, financieel beheer, begrotingen, jaarrekeningen)
  • Kennis van (financieel) administratieve applicaties (AFAS is een pré)
  • Ervaring met Microsoft 365 (Teams, Outlook, Word, Excel)
  • Je bent betrokken lid bij een protestantse kerk/geloofsgemeenschap
  • Je hebt HBO werk- en denkniveau verkregen door opleiding en ervaring
  • Je bent dienstverlenend en communicatief sterk
  • Je bent stressbestendig en flexibel

Wat wij bieden

• Een afwisselende en uitdagende functie
  • Samenwerking in een klein, enthousiast en professioneel team van medewerkers en vrijwilligers
  • Een salaris volgens de arbeidsvoorwaardenregeling van de Protestantse Kerk in Nederland, loonschaal 8.  (Arbeidsvoorwaarden kerkelijk medewerkers | Protestantse Kerk in Nederland)
  • Een prachtige werkplek in de monumentale Sint-Joriskerk
  • Mogelijkheid tot gedeeltelijk thuiswerken
  • Een tijdelijke aanstelling van een jaar die wordt verlengd bij goed functioneren

Ben jij wie we zoeken?

Dan nodigen we je van harte uit om te reageren. Vul het formulier hieronder in of mail je sollicitatie met CV naar liesbethvandekolk@pkn-amersfoort.nl. Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Liesbeth van de Kolk, coördinator van het Kerkelijk Bureau, telefoonnummer: 06 11082677.

Vacature Financieel Medewerker

Maximum file size: 33.55MB